Data efficiënt, compliant en in de cloud opgeslagen

Athora Nederland

Athora Nederland

Logo athora

Alle data van Athora Nederland efficiënt,

compliant en in de cloud opgeslagen

Voor verzekeraars gelden strenge wettelijke vereisten die de omgang met data organiseren.

Athora Nederland heeft in samenwerking met Docspro een archiveringssysteem neergezet. Zij maken nu gebruik van Hyland’s OnBase. Dat voldoet niet alleen aan aan die wettelijke vereisten, maar is ook ook schaalbaar en kostenefficiënt, zodat de klanten optimaal geholpen kunnen worden. 

Athora Nederland is een grote aanbieder van levensverzekeringen en pensioenen. Het bedrijf is voortgekomen uit Vivat, dat weer zijn wortels heeft in SNS Reaal. Dus ook al is Athora in naam een jong merk, Athora Nederland heeft een geschiedenis van meer dan honderd jaar als pensioen- en levensverzekeraar. Door samen te werken met de meest ervaren, duurzame beleggingsspecialisten ter wereld, garandeert het bedrijf een optimaal rendement voor klanten, aandeel-houders en de maatschappij als geheel.

Technologie speelt in de verzekeringsbranche een steeds grotere rol. Wouter Slijkerman, afdelingshoofd van OPS&IT Customer & User Services zegt daarover: “Dat is een duidelijke trend in onze branche. We hebben in toenemende mate technologie nodig om zowel de levensverzekeringsportefeuille als de pensioenportefeuille goed op orde te houden. Hoe beter je die technologie inricht, hoe beter je je klanten kunt helpen en hoe beter je de kosten in de hand kunt houden.”

Uitdaging

Wettelijke eisen

Het huidige systeem dat deze strategische doelstellingen ondersteunt is recent neergezet in samenwerking met Docspro. Slijkerman: “Een aantal jaren geleden beschikten we over een systeem dat was gegroeid door het in de loop der tijd samenvoegen van verschillende systemen. Dat voldeed op een bepaald moment niet meer, zeker toen de wettelijke vereisten veranderden door de komst van de Algemene verordening gegevensbescherming (Avg).” In het oude systeem was alle informatie over cliënten samengevoegd, maar de Avg vereist juist dat gegevens niet meer gekoppeld kunnen worden aan een persoon of bedrijf.

“Dat wilden en moesten we dus veranderen. Aanpassen van het oude systeem zou enorm duur zijn, dus hebben we besloten met een Request for Information (RFI) en Request for Proposal (RFP) de markt in te gaan. Uiteraard moest het systeem Avg-compliant zijn, maar ook toekomstvast, schaalbaar en cloud-georiënteerd. Dat is een heel traject geweest waar Canon en Docspro, met de technologie van OnBase, als leverancier uit zijn gekomen.”

Docspro is vervolgens als implementatiepartner aan de slag gegaan. Wilt u weten waarom Athora voor Docspro heeft gekozen en hoe deze samenwerking verder verliep?

Download de referentiecase!

Ontvang de volledige referentiecase

Laat uw contactgegevens achter