Intelligent Automation tilt documentverwerking KLM naar ongekende hoogte

KLM

KLM

Intelligent automation platform tilt documentverwerking KLM naar ongekende hoogte

Logo KLM

KLM maakt gebruik van een Intelligent Automation Platform met een aantal samenhangende elementen, bestaande uit: Intelligent Capture om digitale- en papieren documenten om te zetten naar digitale informatie, een Business Process Management functionaliteit waarmee we visueel onze processen kunnen beheren en een Analytics oplossing die inzicht geeft in de performance en optimalisatiemogelijkheden van deze processen met aftakkingen naar de Robotic Process Automation oplossing van Docspro.

Uitdaging

KLM heeft eigenlijk geen introductie nodig. De nationale luchtvaartmaatschappij vervoerde in 2018 ruim 34 miljoen passagiers en meer dan 620 ton vracht en behoort met ruim 33.000 werknemers tot de tien grootste werkgevers van Nederland.

Om succesvol te zijn en te blijven in de zeer competitieve luchtvaartsector zijn efficiency betrouwbaarheid en snelheid van het grootste belang. Deze aspecten zijn uiteraard ook van toepassing op de informatiestromen binnen het bedrijf. “Bij de Cargo-divisie zorgen de transportdocumenten voor een enorme hoeveelheid informatie en documenten. Hetzelfde geldt voor de HR-afdeling die verantwoordelijk is voor juiste en veilige verwerking van alle personeelsdossiers van KLM- medewerkers” aldus Rajesh Kisoenpersad, Business Intelligence Technical Specialist bij KLM. “Voor de divisie Engineering en Maintenance, welke onderhoud aan vliegtuigen verricht, geldt dat elk individueel onderdeel – van de motor tot aan de stoelriem – moet zijn voorzien van een certificaat die in het digitale onderhoudsdossier van het vliegtuig aanwezig dient te zijn.” KLM werkt al 15 jaar samen met Docspro om deze informatie- en documentstromen in goede banen te leiden.

Rajesh Kisoenpersad gaat verder: “Het belang van het Intelligent Automation Platform in al deze processen is niet te onderschatten, als je bedenkt dat we jaarlijks ruim 7 miljoen pagina’s aan informatie en documentatie volledig automatisch verwerken.”

Wilt u weten hoe KLM de document- en informatiestromen heeft gerobotiseerd en wat dit heeft opgeleverd? Vul onderstaand formulier in en ontvang de volledige referentiecase.

Deel dit met vrienden!

Ontvang de volledige referentiecase

Laat uw contactgegevens achter