Softwarerobots werken op turbo-snelheid bij Sligro

Sligro Food Group

Sligro Food GroupLogo Sligro

Softwarerobots werken op turbo-snelheid bij Sligro

Robotisering levert de crediteurenadministratie van Sligro Food Group behalve veel tijdwinst ook een verandering van werkzaamheden op: van veel uitvoerend ‘inklopwerk’ naar analytische taken.

Uitdaging

Sligro Food Group, een groothandel met in Nederland 50 vestigingen, acht distributiecentra en een centrale backoffice is in 2017 samen met leverancier Docspro begonnen met het volledig en stapsgewijs robotiseren van de inkomende order- en facturenstroom. Honderden leveranciers en jaarlijks 1,1 miljoen facturen komen binnen bij Sligro Food Group. Een miljoen als e-invoice en ongeveer 100.000 als PDF of ouderwetse papieren factuur. “Bijna niet voor te stellen hoeveel facturen dat per uur, per dag en per week zijn”, zegt Jac. Willems, Manager Accounts Payable bij Sligro Food Group over het transactievolume.

Bij de verwerking stonden de medewerkers onder grote tijdsdruk. “Er dreigden voortdurend achterstanden met het matchen van facturen aan orders. Daarom besloten we enkele jaren geleden dat het tijd was voor een grote efficiencyslag door verschillende workflows geheel te automatiseren.” Een beslissing die grote voordelen opleverde. Niet alleen nam de beheersbaarheid met sprongen toe, ook de nauwkeurigheid en traceerbaarheid – en vooral – de snelheid waarmee processen verlopen. Binnen zeer korte tijd was er al een enorme tijdwinst gerealiseerd.

Wilt u weten hoe Sligro de software robots heeft geïmplementeerd en welk resultaat dit heeft opgeleverd? Vul onderstaand formulier in en ontvang de volledige referentiecase.

Deel dit met vrienden!

Ontvang de volledige referentiecase

Laat uw contactgegevens achter