Kofax Accelerate 2022 stond dit jaar volledig in het teken van het Kofax Intelligent Automation Platform. Dit is hét platform waar Kofax de komende jaren op gaat inzetten om de digitale transformatie van haar klanten te realiseren, te versnellen en te ondersteunen.
Van de Chief Growth Officer (CGO) Chris Huff kregen wij de belangrijke trends te horen met daarbij de belangrijkste ontwikkelingen op het gebied van het Kofax Intelligent Automation Platform. Hieronder geven wij een korte terugblik op de belangrijkste ontwikkeling:
Low code ontwikkeling met het Intelligent Automation Platform
Het is niemand ontgaan dat de krapte op de arbeidsmarkt in Nederland steeds groter wordt. Ondertussen willen organisaties steeds meer automatiseren en blijven de vragen vanuit de business vaak lang liggen omdat de ICT-afdeling geen capaciteit heeft. Om deze ontwikkeling het hoofd te bieden en de digitale transformatie een boost te geven, ziet Kofax een rol voor de ‘Citizen Developer’ binnen het Intelligent Automation Platform. De zo genoemde ‘Citizen Developer’, een business functionaris zonder specifieke ontwikkelvaardigheden, kan hiermee de rol van de huidige ICT-medewerker overnemen voor het inrichten en aanpassen van specifieke processen. Deze nieuwe low code functionaliteit werkt op een interactieve manier waarbij de gebruiker met een drag-and-drop functionaliteit gemakkelijk processen kan inrichten.
Cloud & Digital workforce
Tijdens het event heeft Kofax tevens vermeld dat Docspro als één van de negen eerste partners in Europa de Kofax Cloud (SaaS) oplossing kan aanbieden. Hiermee wordt de volledige software omgeving gehost in de Kofax Cloud. Om deze oplossing verder toe te lichten werden er een aantal klanten aan het woord gelaten, om te vertellen hoe het Kofax Intelligent Automation Platform heeft bijgedragen aan hun digitale transformatie. Zo beschrijft een zorgaanbieder dat het ‘Cloud principe’ (SaaS) steeds relevanter aan het worden is als het gaat om het opschalen van de behoeftes. Bij deze organisatie hebben zij door COVID-19 een enorme toename aan patiënten gekregen. Door de inzet van de Kofax Cloud oplossing, hebben zij de software in deze periode goed kunnen op- en afschalen.
In een discussiepanel tussen hoger management vanuit Kofax werd het strategisch belang van het Kofax Intelligent Automation Platform voor klanten besproken. Met dit platform stapt Kofax af van de traditionele Point Solutions strategie en streeft men naar een brede inzet van het platform om daarmee een ‘Digital Workforce’ te creëren. Dit gaat uit van een aantal technologieën waarmee een vergaande vorm van automatisering bereikt kan worden, Gartner noemt dit Hyperautomation. Het gaat hierbij onder andere om de volgende technieken:
Belangrijke trends bij Kofax klanten
Kofax heeft tijdens het event ook een aantal use cases aan bod laten komen om aan te geven welke trends er naast de ontwikkelingen spelen. De volgende drie trends zijn besproken:
- De eerste trend die wij hebben gezien is dat organisaties hun processen vooraf steeds beter in kaart moeten brengen, om te voorkomen dat bij de ontwikkeling van de software fouten kunnen ontstaan. Het is hierbij belangrijk om een goede Business Analist te hebben, die dienst kan doen als een ‘Citizen Developer’. Deze trend sluit aan op het eerdergenoemde low code ontwikkelaspect waarbij deze Business functionaris ook invloed kan hebben bij de ontwikkeling van de applicaties.
- De tweede trend is dat organisaties de impact van Robotic Process Automation (RPA) steeds maar gaan inzien. Door het grote tekort aan werknemers is het NU de tijd om met de beschikbare Business Analisten/Consultants processen te definiëren. De klanten van Kofax geven aan dat die processen altijd ‘Crystal Clear’ moeten zijn. Voorbeelden van deze processen zijn handmatige en repeterende handelingen zonder al te veel uitzonderingen. Denk hierbij aan het migreren van data tussen twee applicaties of ongestructureerde data samenvoegen in een gestructureerd Excel-bestand.\
- De derde trend die we hebben gehoord is de noodzaak van goede security. Hoe kunnen we de security van mijn bedrijfsgevoelige gegevens nu waarborgen wanneer wij gebruik maken van een Cloud oplossing (SaaS)? Klanten geven hierbij aan dat dit aspect steeds belangrijker wordt en dat goede security ontstaat met professionele afspraken tussen de klant en aanbieder. Het advies is hierbij om met elkaar in gesprek te blijven en gebruik te maken van de kennis van externe organisaties, zodat je spreekwoordelijk: ‘niet je eigen vlees keurt!’
Als laatst wil ik afsluiten met een uitspraak die nu belangrijker is dan ooit: ‘Keep your people, invest in them, and automate your processes’.
Lees ook eens ons referentieverhaal van KLM.
Lees de klantcase
Deze blog is geschreven door Lucas Fok, Sales medewerker bij Docspro.