Nieuws

De Friesland verbetert serviceverlening dankzij Docspro

De Friesland verbetert serviceverlening dankzij Docspro

Na twaalf jaar was het oude digitale archief van zorgverzekeraar De Friesland dringend aan vervanging toe. Dankzij Docspro heeft De Friesland in korte tijd, zonder hobbels of nare ‘bijwerkingen’, de beschikking gekregen over een moderne, betrouwbare en veilige Enterprise Content Management oplossing. Het archief wordt steeds meer core business voor de zorgverzekeraar.

Wil je op de hoogte blijven van onze ontwikkelingen? Volg ons dan via onze social media kanalen.
LinkedIn

Hoge klantwaardering

De Friesland heeft deze innovatieslag ook aangegrepen om meteen over te stappen op een digitale postkamer. Nota’s worden voortaan via geavanceerde herkenningssoftware automatisch uitgelezen en gecontroleerd. Daardoor gaat zowel de snelheid als de kwaliteit van de service van de zorgverzekeraar omhoog. Dat wordt erg op prijs gesteld, zo blijkt uit het grote aantal klanten van De Friesland (meer dan 600.000) en uit de hoge waardering. Klanten geven De Friesland maar liefst een 8,2 in de KlantenMonitor Zorgverzekeringen.

Enterprise Content Management (ECM)

De Friesland heeft gekozen voor de ECM software van OnBase. In slechts vier maanden tijd heeft Docspro de nieuwe ECM oplossing gerealiseerd, terwijl de dagelijkse werkzaamheden gewoon doorgingen. “Het succes van die operatie kun je afmeten aan het feit dat onze medewerkers en onze verzekerden die via een portal toegang kunnen krijgen tot persoonlijke gegevens, er nagenoeg niets van hebben gemerkt,” vertelt Wim Kuipers, projectleider vanuit De Friesland. “De performance van ons systeem is er flink op vooruit gegaan.” De Friesland heeft ook gekeken naar de toekomst: “Er zijn tegenwoordig zoveel manieren om met je klanten te communiceren, denk maar aan nieuwe media. Dat betekent dat je platform-onafhankelijk moet kunnen archiveren.”

Digitale postkamer

De invoering van een digitale postkamer heeft de snelheid en kwaliteit van de service verder verbeterd. “Vroeger ging een nota pas na afhandeling en betaling het archief in, waarbij elke nota met de hand moest worden ingevoerd,” vertelt Hans van Breeden, documentspecialist bij De Friesland. “Voortaan worden alle nota’s automatisch in het juiste digitale dossier geplaatst.” Klanten kunnen ook voortdurend zien wat de status van hun declaratie is en of de declaratie klopt. Bovendien ontvangen ze veel sneller hun geld terug.

Betrouwbare partners

“Je merkt dat Hyland, de makers van OnBase, de Nederlandse verzekeringswereld kennen, onder meer doordat ze bijvoorbeeld goed inspelen op de eisen van de toezichthouder. Dat maakt ze tot een betrouwbare partner. Net als Docspro. Zij hebben de kennis en ervaring die wij nodig hebben,” aldus Hans van Breeden. Lees meer: Klik hier om de volledige referentiecase van De Friesland Zorgverzekeraar te lezen.

Over de Friesland

De Friesland Zorgverzekeraar, kortweg De Friesland, is met bijna 600.000 verzekerden de vijfde grote zorgverzekeraar van Nederland. De Friesland Zorgverzekeraar is ontstaan uit meerdere Friese ziekenfondsen, maar inmiddels wonen de verzekerden van De Friesland door het hele land. De zorgverzekeraar heeft als motto om een positieve bedrage te leveren aan de hele Nederlandse maatschappij in 2017.

 

Meer weten?

Wilt u meer informatie ontvangen over de innovatieve en uiterst flexibele ECM software OnBase? Of bent u benieuwd wat deze oplossing voor uw organisatie kan betekenen? Vul onderstaand formulier in en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op. U kunt ons ook bereiken via sales@docspro.nl of bellen met +31 (0) 172 – 419 334.

  • * verplichte velden
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Stel een vraag Offerte