Een compleet beeld van uw klant

360 Graden klantbeeld

360 Graden klantbeeld

Iedereen wil het en slechts 10 procent heeft het: een 360 graden klantbeeld. Wilt u alle informatie over een klant op één centrale plek beschikbaar hebben? Bent u veel tijd kwijt aan het verzamelen van alle informatie over uw klant? Dan is een 360 graden klantbeeld echt iets voor u. Het klinkt weliswaar vanzelfsprekend, maar uit de praktijk blijkt dat toch veel informatie verspreid staat over meerdere applicaties en afdelingen in een organisatie.

Wat is een 360 graden klantbeeld?

Met een 360 graden klantbeeld heeft u als organisatie een compleet beeld van uw klanten door informatie te verzamelen via de verschillende touchpoints waarmee uw organisatie in contact staat met uw klanten. Deze informatie wordt vervolgens centraal en voor alle bedrijfsonderdelen toegankelijk opgeslagen. Zo ziet u bijvoorbeeld niet alleen wat de klant koopt, maar ook waarom hij of zij dit koopt. Waar klikt de klant op? Welke interesses heeft hij of zij? Dit alles vindt u terug op één centrale plek.

Nadelen van ongestructureerde informatie

Het probleem is dat veel informatie verspreid zit over meerdere plaatsen, afdelingen en applicaties in de organisatie. Daardoor is het lastig om een gewenst klantbeeld te presenteren. De financiële informatie zit in de boekhoudapplicatie, het contact per mail, in de mailapplicatie, etc. Er is dus veel informatie in veel verschillende systemen. Dit brengt verschillende nadelen met zich mee:

  • Er is weinig overzicht;
  • Niet iedereen kan de informatie zien die er nodig is om zijn/haar werk goed te kunnen uitvoeren;
  • De actualiteit van de informatie kan niet goed worden gegarandeerd;
  • Compliancy kan niet worden gegarandeerd.

Kortom, het gestructureerd organiseren van informatie in een organisatie is ontzettend belangrijk.

Hoe kan Docspro u helpen?

De technologieën van Docspro kunnen u helpen bij het realiseren van een 360 graden klantbeeld. Met ons Content Services platform van Hyland of Therefore kunt u al uw documenten beheren op één centrale locatie. Dit zorgt ervoor dat u overzicht behoudt, gemakkelijk documenten terugvindt en dus uw 360 graden klantbeeld kunt realiseren. Alle benodigde documenten bij elkaar op één locatie waarin de laatste versie van documenten beschikbaar zijn. Dat wilt u toch ook?

Voordelen

Een 360 graden klantbeeld met een content services platform geeft u een volledig/compleet beeld van wie de klant is doordat alle informatie rondom een klant op een centrale plek beschikbaar is. Een volledig klantbeeld stelt u en de organisatie in staat om:

  • Medewerkers efficiënter te laten werken;
  • Uw dienstverlening beter te laten aansluiten op de behoefte van de klant;
  • Alle klantinformatie wordt volledig en bij elkaar opgeslagen;
  • Alle klantdata is actueel;
  • Door volledigheid, actualiteit en beschikbaarheid van relevante klantinformatie op het moment dat het nodig is, verhoogt u de klanttevredenheid.

Wilt u ook een 360 graden klantbeeld van uw klanten? Wij gaan graag met u in gesprek.

Meer informatie over het 360 Graden klantbeeld?

Vul het formulier in en één van onze medewerkers neemt zo snel mogelijk contact met u op.

Relevante technologieën

Relevante producten

Wilt u op de hoogte blijven van onze ontwikkelingen?