Blog

Welke PDF-oplossing past bij uw bedrijf?

Het verschil tussen de twee top aanbieders van PDF-oplossingen

Tijdens de coronacrisis hebben we ons veel moeten aanpassen. Iedereen moest nog meer digitaal gaan werken, waaronder het bewerken van PDF-documenten, het maken van formulieren en het digitaal ondertekenen en versturen van documenten. Het hebben van een geschikte en veilige PDF-oplossing is daarbij cruciaal als eindgebruiker en uw organisatie, maar welke PDF-oplossing is geschikt voor uw bedrijf? In deze blog leggen we uit waar u op dient te letten bij het kiezen voor een passende PDF-oplossing en wat de verschillen zijn tussen de aanbieders Adobe Acrobat en Kofax Power PDF.

Waarom overstappen?

Adobe Acrobat is op dit moment de nummer één PDF-oplossing. Toch zijn er steeds meer alternatieve PDF-oplossingen beschikbaar op de markt. Een van de belangrijkste beweegredenen waarom organisaties op zoek gaan naar alternatieve PDF-oplossingen zijn:

  • Kostenbesparingen
  • Eenvoudiger systeembeheer
  • Meer flexibiliteit

Een goede PDF-oplossing die aan de bovenstaande uitgangspunten tegemoet komt is Kofax Power PDF. Kofax Power PDF is de toonaangevende PDF-oplossing die u de controle geeft over al uw PDF-bestanden en u de mogelijkheid biedt deze te maken, te converteren en te bewerken. Kofax Power PDF is de ideale oplossing voor iedere organisatie en beschikt over een indrukwekkende scala aan functionaliteiten die speciaal zijn ontwikkeld om zakelijke gebruikers productiever te laten werken.

Een van de redenen waarom organisaties niet willen overstappen is vanwege het feit dat eindgebruikers al volledig gewend zijn aan Adobe Acrobat Professional. En dus bij voorkeur niet op zoek gaan naar alternatieven. We kunnen u verzekeren dat Kofax Power PDF zeer gebruiksvriendelijk is. De leertijd met het programma is laag en alle licenties bieden toegang tot gratis support.

Welke PDF-oplossing past bij uw organisatie?

Om erachter te komen welke PDF-oplossing bij uw organisatie past is het belangrijk om eerst de gebruikersbehoefte in kaart te brengen. Uit ervaring weten we dat binnen een organisatie, maar een kleine gebruikersgroep echt behoefte heeft aan alle functionaliteiten van Adobe Acrobat en deze ook volop benut.

Om de gebruikersbehoefte in kaart te brengen is het belangrijk om te onderzoeken welke functionaliteiten uw medewerkers nodig hebben om zijn/haar werkzaamheden uit te kunnen voeren. Over het algemeen gaat het over het creëren, samenvoegen en bewerken van PDF-documenten. Sommige gebruikers hoeven alleen een PDF-bestand te openen of te printen. Daarom kan inzicht in de gebruikersbehoefte u echt helpen om uw keuze te onderbouwen en te verantwoorden.

Wat is het verschil tussen Adobe Acrobat en Kofax Power PDF?

In bijgaande overzicht treft u een weergave van de belangrijkste verschillen Kofax Power PDF en Adobe Acrobat.

Kofax Power PDF Adobe Acrobat
Gebruikersinterface Een vertrouwde gebruikersinterface met een lint zoals in Microsoft Office, waardoor het leertraject tot het minimum wordt beperkt Een interface vol speciale functies en opties waarvoor training is vereist
Automatiseren Bestanden in een eenvoudige gemonitorde map neerzetten voor automatische verwerking Aangepaste acties maken en uitvoeren, maar dat is alleen mogelijk op het moment dat u in de interface werkt
Conversie van PDF-formulieren PDF-formulieren converteren naar Microsoft Word-formulieren voor bewerking De PDF omzetten in een Word-document. Vervolgens handmatig de benodigde velden maken, Daarna de lay-out bewerken totdat deze naar wens is
Volgen en controleren Revisies live in PDF volgen Meerder versies handmatig vergelijken om de verschillen op te sporen.
Samenwerken Meerdere mensen kunnen tegelijk in hetzelfde document werken Er kan een persoon tegelijkertijd in het document werken
Assistent Er is een online Assistent-hulp functie aanwezig Wordt vooral geassisteerd via telefoon of de mail

Ten opzichte van Adobe Acrobat biedt Kofax Power PDF de volgende aanvullende voordelen:

1. Lagere licentie investering
2. Lagere beheerskosten
3. Met een paar klikken PDF-bestanden maken
4. PDF-bestanden converteren naar eenvoudig te bewerken Microsoft Office-documenten
5. Beveiliging van PDF-bestanden met codering en wachtwoorden
6. Eenvoudige integratiemogelijkheden met Box, OnBase, Dropbox, Evernote, Google Drive en Office 365
7. Vergroot productiviteit met een eenvoudige interface
8. Meest nauwkeurige document- en bestandsconversie
9. Documenten anonimiseren
10. De unieke mogelijkheid om PDF-bladwijzers te splitsen en documenten te maken op basis van de naam en bladwijzer

Waarom a.s.r. kiest voor Kofax Power PDF?

a.s.r.Eén van onze klanten Marc van Someren, Product Owner Document Services bij a.s.r. vertelt zijn ervaring over Kofax Power PDF ‘Het is een uiterst stabiele oplossing die bovendien, doordat nu iedereen naar tevredenheid ermee werkt, beheersbaarder is. Het gaat om belangrijke informatie en processen, zowel voor ons als voor onze cliënten. Dan willen we stabiele en betrouwbare producten en een betrouwbare partner die weet waar we naartoe willen en begrijpt hoe we daar kunnen komen.’ Een van de belangrijkste redenen om voor Docspro en Kofax Power PDF te kiezen zijn de lagere operationele kosten, rijke functionaliteiten, eenvoudige integratiemogelijkheden en aantrekkelijke licentievoorwaarden.

Wat is de juiste keuze voor mij en mijn organisatie?

Docspro kan u daarbij helpen, we zijn namelijk Kofax Diamond Partner. Met onze kennis weten we dat overstappen naar Kofax Power PDF uw kosten verlaagt en de beheersbaarheid van uw IT-omgeving vergroot en misschien wel het allerbelangrijkste de gebruikerstevredenheid neemt toe.

Heeft u behoefte aan meer informatie? Neem contact met ons op.

Stel een vraag Offerte