Geen handmatig werk meer voor PSA Finance

PSA Finance

PSAPSA Finance

Geen handmatig werk meer voor PSA Finance

Bij de verwerking van een lease-aanvraag komt veel papierwerk kijken. Dat proces heeft PSA Financial Services Nederland volledig gedigitaliseerd. Dossiers en documenten zijn nu altijd snel te vinden en te bewerken. Bovendien neemt het systeem de medewerkers tijdrovend en handmatig werk uit handen, zoals het anonimiseren van gegevens op legitimatiebewijzen.

PSA Financial Services Nederland, onderdeel van de Groupe PSA, is de leasemaatschappij van Peugeot, Citroën en DS voor zakelijke klanten. Het bedrijf bestaat al veertig jaar als financieringsmaatschappij en is sinds kort gevestigd in Amsterdam. De producten voor zakelijke klanten zijn operational lease en financial lease, voor particuliere klanten private lease en huurkoop.

Uitdaging

Papieren dossiers digitaliseren

Een aantal jaren geleden werden alle benodigde administratieve handelingen nog op papier uitgevoerd, op basis van documenten die per post werden opgestuurd. René van der Hooft, Manager Projecten Operations bij PSA Finance: “We wilden dat sneller en makkelijker laten verlopen. Daarom zijn we op zoek gegaan naar een mogelijkheid om de papieren dossiers digitaal beschikbaar te krijgen. We zijn toen bij verschillende leveranciers gaan kijken, maar de meeste leveranciers konden alleen de dossiers inscannen en digitaal beschikbaar maken.”

Workflow

Dat was echter niet waar PSA Finance naar op zoek was. “We kwamen hierna in contact met Docspro. Hun oplossing Therefore™ sloot wel aan bij wat we wilden. Hiermee kunnen we de dossiers vanaf het begin tot en met het afsluiten verwerken en worden ze de wettelijk verplichte termijn van zeven jaar bewaard. Daarna worden ze vernietigd. Dit gehele proces, inclusief de workflow, is gedigitaliseerd. Zo hoeven we van geen enkel dossier meer een papieren versie te hebben en kunnen we van ieder dossier precies zien waar het zich bevindt in de workflow.

Met dit systeem werkt PSA Finance ondertussen al vijf jaar met succes. Daar is recent een uitbreiding van gekomen door veranderingen in de wet- en regelgeving: “Wettelijk is nu verplicht om het Burger Service nummer (BSN) van klanten onleesbaar te maken op de documenten. Dit hebben we eerst handmatig geprobeerd, door digitale legitimatiebewijzen te voorzien van een zwart blokje. Maar toen hoorden we van Docspro dat ze dat anonimiseringsproces konden automatiseren.”

Wilt u weten hoe PSA Finance het handmatig werk heeft geëlimineerd en welke voordelen dit met zich mee heeft gebracht? Vul onderstaand formulier in en ontvang de volledige referentiecase.

Deel dit met vrienden!

Ontvang de volledige referentiecase

Laat uw contactgegevens achter