Blog

RPA leveranciers bieden geen totaalpakket: Wat zijn de voordelen van een totaaloplossing?

Wat zijn de voordelen van een totaaloplossing?

Robotic Process Automation (RPA) is hot. Je hoort het om je heen en het krijgt veel aandacht in de media. Maar om écht digitaal te transformeren moeten organisaties bedrijfsprocessen van begin tot het eind automatiseren. Met de inzet van alleen RPA is dit niet haalbaar. Een op zichzelf staande RPA oplossing automatiseert op regels gebaseerde taken, maar de meeste bedrijfsprocessen bestaan vaak uit handelingen die iedere keer anders zijn. Dit is de reden dat RPA robots per proces opnieuw ingericht dienen te worden en aanvullende technologieën vereisen, zoals data capture, OCR, procesorkestratie en geavanceerde analyses om eenvoudig op te schalen en ‘slimmer’ te worden.

Wil je op de hoogte blijven van onze ontwikkelingen? Volg ons dan via onze social media kanalen.
LinkedIn

Kofax is RPA gaan optimaliseren en verbeteren om klanten nog meer waarde te kunnen bieden. Een tevreden klant heeft behoefte aan een totaaloplossing waarbij één software aanbieder gemoeid gaat. Hieronder volgen 5 voorbeelden die aantonen dat het Kofax Intelligent Automation Platform klanten ondersteunt met een RPA totaaloplossing:

1. RPA volledig integreren met Capture en Document Transformation

Tweeënzestig procent van alle bedrijfsprocessen zijn afhankelijk van documenten en data. Als een organisatie een PDF bestand of ander document als onderdeel van een RPA proces wil gaan gebruiken dienen zij document capture of document transformation toe te passen. Dit is een probleem voor bedrijven die alleen RPA oplossingen leveren. Dit komt doordat hun klanten moeite hebben met het integreren en beheren van third-party capture- en transformatie oplossingen om documentgerichte processen volledig te automatiseren. Kofax is de enige leverancier die zijn toonaangevende capture- en document transformation oplossing geïntegreerd heeft met RPA in het Kofax Intelligent Automation Platform.

2. Procesorkestratie en RPA integreren op een platform van één leverancier

Procesorkestratie is essentieel voor het automatiseren van bedrijfsprocessen, maar wanneer er uitzonderingen optreden komen deze processen helaas vaak tot stilstand. Neem bijvoorbeeld het onboarden van nieuwe werknemers waarvoor meestal een complex proces benodigd is waar een RPA robot bij kan ondersteunen. Dit onboarding proces voor werknemers kan bijvoorbeeld gegevens van een externe website nodig hebben voor validatie, zoals adresverificatie of persoonsregistratie. Als die gegevens niet automatisch worden aangeboden aan de procesorkestratie oplossing ontstaat er een probleem. RPA robots worden ingezet om de taak van een fysieke werknemer over te nemen door als het ware stap voor stap te doen wat de fysieke medewerker voorheen deed. Alleen Kofax kan een volledig proces automatiseren van begin tot het eind. Dit is mogelijk door zowel procesorkestratie en RPA oplossingen die samen zijn geïntegreerd op hetzelfde platform.

3. ArtificaI Intelligence is een standaard onderdeel van Kofax RPA

ArtificiaI Intelligence (AI) is een veelgehoorde feature. Het is een functionaliteit die ingezet wordt bij een bepaald bedrijfsproces. Designed-for-purpose AI is een vorm van AI welke is ontwikkeld om een ​​specifiek bedrijfsdoel te realiseren zoals de automatisering van volledige bedrijfsprocessen. Kofax loopt hiermee voorop want de AI die door RPA aanbieders wordt aangeboden kan de volledige bedrijfsprocessen niet automatiseren. Het gevolg hiervan is dat bedrijven zelf in AI moeten gaan investeren en deze software vervolgens zelf moeten inrichten en hercoderen om het meeste uit AI in combinatie met RPA te halen.

Tot nu toe levert alleen Kofax AI, Natural Language Processing, Machine Learning en Intelligent Screen Automation door gebruik te maken van Bayesian Classifiers, welke standaard in de oplossing aanwezig zijn. Met deze AI functionaliteiten is de software in staat om van zichzelf te leren. Met het Kofax Intelligent Automation Platform kunnen bijna alle denkbare processen aangepakt worden. Om aan specifieke automatiseringsbehoeften te voldoen moesten organisaties voorheen AI technologie extern aanschaffen, trainen en onderhouden. Met het Kofax Intelligent Automation Platform en ondersteuning van Docspro is dit verleden tijd.

4. Klanttevredenheid is onderdeel van de RPA oplossing

Bij de implementatie van een dergelijke RPA oplossing stelt Docspro de klanttevredenheid centraal. Bij de automatisering van klantcommunicatie ontstaan RPA processen die veel verbetering kunnen gebruiken. Denk hierbij aan processen zoals compliance-, facturerings- en onboarding meldingen. Deze processen zijn niet te automatiseren met op zichzelf staande RPA oplossingen. Klanttevredenheid en klantcommunicatie is een bijzaak die klanten nu nog vaak zelf moeten monitoren. Een voorbeeld hiervan is de AVG wet, waarbij organisaties klanten onmiddellijk op de hoogte moeten stellen als er sprake is van een datalek. Wanneer een bedrijf deze melding niet doet zal het resulteren in een slechte klantervaring en zelfs hoge boetes. Alleen Kofax biedt oplossingen voor de verbetering van de communicatie zoal Customer Communications, Mobile en de mogelijkheid tot elektronisch ondertekenen. Verder zouden de gebruikers met Kofax RPA niet alleen het datalek kunnen valideren, maar kan het ook de directe communicatie met klanten orkestreren waardoor de tijd en kosten die gemoeid gaan met AVG/privacywet kunnen worden verminderd.

5. RPA geïntegreerd in het Kofax Intelligent Automation Platform

Het Kofax Intelligent Automation Platform is wat Kofax onderscheidt van alle andere op zichzelf staande RPA oplossingen. Wij zien vaak dat klanten hun volledige processen willen automatiseren op de manier die het beste aansluit op de behoeften van die organisatie. Ook willen klanten niet gedwongen worden verschillende oplossingen van meerdere leveranciers aan te moeten schaffen om hun doel te bereiken. Bovendien willen organisaties dit bereiken terwijl ze de kosten en complexiteit van de implementatie minimaliseren en klanten en medewerkers tegelijkertijd enthousiasmeren. Kofax is de enige leverancier die een uitgebreid Intelligent Automation Platform aanbiedt dat op regels gebaseerde en door AI aangedreven technologieën levert waarmee u uw gehele bedrijfsactiviteiten kunt automatiseren. Het Platform beschikt over vijf geïntegreerde, uniforme, door AI aangedreven functionaliteiten, waaronder Cognitive Capture, RPA, Process Orchestration, Mobility & Engagement en Advanced Analytics. Door de focus op één platform te leggen elimineer je onnodige aankopen en voldoet het aan de belofte van digitale transformatie. Dit zal uiteindelijk resulteren in een betere concurrentiepositie, snellere time-to-value en lagere totale bedrijfskosten.

De strijd onder RPA aanbieders die gaande is over wie de meeste gadgets en widgets heeft is momenteel hot, maar mist het doel. RPA dat niet volledig is geïntegreerd met een bredere set aan aanvullende Intelligent Automation mogelijkheden, kan niet worden opgeschaald. Het zal uw probleem niet oplossen. Op zichzelf staande RPA oplossingen voldoen gewoonweg niet aan de eisen van de klant. Kofax is de enige RPA leverancier die groter en breder denkt over het oplossen van het echte probleem, volledige procesautomatisering van begin tot eind.

 

Deel dit met vrienden!

Meer weten over het Intelligent Automation Platform?

Laat uw gegevens achter via onderstaand formulier, dan nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op. U kunt voor meer informatie uiteraard ook contact opnemen met ons team via 0172-419334. 

  • * verplichte velden
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Stel een vraag Offerte