Inzicht in transparante orderstroom

Intersafe

IntersafeIntersafe logo work safe

Intersafe ontvangt een groot aantal orders per fax of e-mail uit binnen-en buitenland. Voor de klanten met maatwerkoplossingen waren de orderprocessen nog niet gedigitaliseerd.  Samen met Docspro zocht Intersafe naar een oplossing om hun klanten sneller van dienst te kunnen zijn. Door de oplossing van Docspro worden de inkomende orders automatisch geclassificeerd en herkend met behulp van intelligente software. Door deze automatiseringsslag komt een groot deel van het handmatige werk te vervallen. Resultaat: hogere productiviteit en een besparing van kosten verwerkt.

Digitaal orderproces completeert E-business bij Intersafe

Hoe zorg je ervoor dat een omvangrijke en gevarieer­de orderstroom zoveel mogelijk digitaal kan worden verwerkt. Voor de organisatie uit Dordrecht, met een aan­bod dat varieert van standaardartikelen tot advies en maatwerk, was die uitdaging niet zo eenvoudig. Met EDI-koppelingen en de ontwikkeling van een webshop kon een groot deel van de orderstroom worden gedi­gitaliseerd. Toch ontvangt Intersafe nog steeds een groot aantal orders per fax of e-mail, die tot voor kort handmatig moesten worden ingevoerd. Om ook deze documenten op te nemen in een digitaal orderproces werd een beroep gedaan op Docspro. “Oua volume is de oplossing van Docspro niet het belangrijkste onder­deel van de orderverwerking,” aldus Wouter van den Brink, Customer Service Manager bij Intersafe. “Maar het vormt wel het sluitstuk van ons systeem.”

De uitdaging van Intersafe

Sinds de oprichting in 1934 is het bedrijf uitgegroeid tot een toon­aangevende Europese leverancier van diensten en veiligheidspro­ducten voor veiligheid op de werkplek. “Als specialist op het gebied van veilig en gezond werken levert Intersafe een breed scala aan producten en diensten, van risicoanalyse tot persoonlijke bescher­mingsmiddelen en certificering”, vertelt Wouter van den Brink. “Dat zijn producten die via de webshop besteld en geleverd kun­nen worden, maar we bieden ook maatwerkoplossingen. Voor dit maatwerk is de orderstroom lastiger te automatiseren. Daarnaast geldt voor sommige klanten dat het vanuit hun eigen bedrijfspro­cessen makkelijker is om een fax te sturen.” Het gevolg is dat 15 tot 20 procent van de bijna 7.000 orders die zij maandelijks ontvangt nog steeds binnenkomt via fax of e-mail.

Bent u ook benieuwd hoe Intersafe het verwerken van de omvangrijke orderstroom samen met Docspro heeft gedigitaliseerd? Vul onderstaand formulier in en ontvang de volledige referentiecase.

Deel dit met vrienden!

Ontvang de volledige referentiecase

Laat uw contactgegevens achter

Interessante artikelen:

Bijpassende producten: